Adverteren op Facebook
Facebook is nog altijd een van de grootste social media platformen in Nederland. Hierdoor is Facebook een interessant kanaal voor adverteerders. Met Facebook-ads kunt u zeer goed uw gewenste doelgroep bereiken door te targeten op interesses, leeftijd, locatie of demografie. De kosten zijn bovendien relatief laag.
Wanneer gebruik je Facebook?
- Het vergroten van je naamsbekendheid (branding)
- Het promoten van evenementen
- Het krijgen van meer facebook fans
- Verkeer naar je website of evenementenpagina
Hoe werkt adverteren op Facebook?
Facebook advertenties kunnen bestaan uit tekst en beeld of video en worden getoond aan gebruikers die passen binnen de ingestelde doelgroep: bijvoorbeeld mannen en vrouwen in de regio Den Haag, in de leeftijd van 18 tot 54 jaar die van klassieke muziek houden. Op die manier kunt u heel gericht de gewenste doelgroepen bereiken.
Retargeting met Facebook
Met Facebook retargeting kunt u mensen die uw website bezocht hebben nog eens gericht benaderen via Facebook. Het enige wat u hiervoor moet doen is het plaatsen van een Facebook pixel op uw website. U kunt iedereen die uw website heeft bezocht retargeten, of mensen die specifieke pagina’s hebben bekeken.
Wat kost adverteren op Facebook?
Voor niet al te veel geld kun je al veel resultaten bereiken met Facebook-adverteren. Je budget stel je in per dag of voor een bepaalde looptijd,, waarbij Facebook probeert het bedrag gelijkmatig te verdelen over de geselecteerde periode.
Wat doet Bureau Lommer?
Bureau Lommer helpt u met het bepalen van doelstellingen, de hoogte van het budget en het realiseren van de posts/advertenties. Wij beheren de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de advertenties maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.