Real Time Bidding
Liefhebbers van kunst en cultuur lezen niet alleen de cultuurbijlage van kranten, ze zijn uren per dag online. Hoe bereik je hen dan effectief en tegen lage kosten op het juiste moment? Dat kan via Real Time Bidding (RTB).
Juiste doelgroep, juiste plaats, juiste moment
Op vele websites worden advertenties uitgeserveerd op basis van geautomatiseerde systemen (zgn. programmatic buying). Adverteerders kunnen via Real Time Bidding op die systemen inkopen en bepalen aan wie zij op welk moment advertenties willen laten zien.
Een voorbeeld: u wilt theaterliefhebbers in Utrecht bereiken. We definiëren de doelgroep in termen van interesse, leeftijd en locatie en kopen in op websites waar we die doelgroep een advertentie willen tonen. Op het moment dat een bezoeker van die websites aan het profiel voldoen, bieden we mee om een advertentie te laten zien. Zo worden advertenties alleen op het juiste moment aan de juiste doelgroep getoond, in de context die u kiest.
Voordelen van Real Time Bidding
- Branding tegen lage CPM
- Effectief advertentieruimte inkopen
- Real time bepalen hoeveel een vertoning of klik je waard is
- Effectiever dan standaard plaatsingen
- Top of mind awareness met retargeting
Wat doet Bureau Lommer?
Bureau Lommer helpt met het bepalen van doelstellingen, de hoogte van het budget en het realiseren van de advertenties. Wij beheren de campagne, bewaken het budget en zorgen ervoor dat de advertenties maximaal presteren tegen de laagste kosten. Na afloop presenteren we alle resultaten in een uitgebreide rapportage.