Google Ad Grants
Maandelijks gratis 10.000 dollar (+/- 9.000 Euro) aan advertentiebudget
Google Ad Grants is de gratis versie van Google Ads, speciaal voor non-profits. Organisaties met een ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling), SBBI-status (Sociaal Belang Behartigende Instelling) of goede doelen met het CBF-keur van het Centraal Bureau Fondsenwerving, kunnen zich hiervoor aanmelden. Uw organisatie krijgt dan van Google een advertentiebudget van 10.000 dollar (circa 9.000 Euro) per maand om mee te adverteren in Google’s zoekmachine. Bureau Lommer helpt organisaties met het optimaal benutten van Google Ad Grants.
Google Ad Grants Certified Professional
Vanwege onze ruime ervaring met non-profit organisaties en Ad Grants is Bureau Lommer wereldwijd een van de weinige bureau’s die door Google is erkend als Google Ad Grants Certified Professional. Een keurmerk van Google voor bureau’s die gespecialiseerd zijn in Ad Grants en Grants-accounts voor hun klanten optimaal beheren.
Wat is het verschil tussen Google Ads en Ad Grants?
Google Ad Grants maakt gewoon gebruik van de Google’s Ads-tool. Veel werkt in principe hetzelfde, maar er zijn enkele belangrijke verschillen. Het dagbudget in Grants is maximaal 330 dollar per dag (10.000 dollar per maand) en het maximum bod per klik mag in principe niet meer dan 2 dollar zijn, tenzij je gebruik maakt van een automatische bindingsstrategie (zoals bijvoorbeeld Conversies Maximaliseren). In de praktijk is 330 dollar per dag voor de meeste culturele organisaties voldoende. Wanneer uw dagbudget op is, worden uw advertenties die dag niet meer vertoond. U gaat dus nooit betalen. Daarnaast kent Ad Grants een aantal specifieke kwaliteitseisen waaraan de website en het Ad Grants-account moet voldoen.
Hoe kom ik in aanmerking voor Google Ad Grants?
Als uw organisatie voldoet aan alle voorwaarden van Google moet u zich aanmelden bij Google voor Non-profitorganisaties, het non-profit programma van Google. Om toegelaten te worden tot Google voor Non-profitorganisaties moet uw organisatie geverifieerd woorden door Percent. Wij hebben voor tientallen organisaties de aanvraag gedaan en kunnen u hierbij helpen.
Wat doet Bureau Lommer?
- Uw Google for Non-profits- en Google Ad Grants-aanvraag verzorgen
- Google Ad Grants-account aanmaken en inrichten
- Onderzoek naar relevante zoekwoorden
- Opzetten van campagnes rondom concerten, projecten, voorstellingen, enz.
- Advisering over optimale landingspagina’s op uw site
- Campagnes meten, evalueren en verbeteren
- Rapporteren over de effecten van de Ad Grants-campagnes
Voordelen voor uw organisatie?
- Niet betalen voor advertentiekliks
- Adverteren voor specifieke activiteiten, voorstellingen en concerten
- Meer websitebezoek en conversie
- Campagnes ook regionaal of internationaal inzetbaar
- Resultaten direct zichtbaar